2011. január 16., vasárnap

Dudás Barbara sminkmester világbajnok

Párizsban, a divat fővárosában, november 6.-8. között rendezték meg az OMC Hairworld (Organisation Mondiale Coiffure) világbajnokságot. A szépségipar számára ez a verseny a legnagyobb és legrangosabb, melyet kétévente rendeznek meg, Barbara az első magyar sminkes, aki ezen a versenyen lett világbajnok. 58 országból érkeztek fodrász, kozmetikus és műkörmös versenyzők, több mint 800 induló volt 1600 kategóriában. Dudás Barbara, itt Párizsban álhatott a dobogó legfelső fokára csodálatos testfestésével, stage make-up kategóriában pedig harmadik helyezést ért el.Vele készítettem interjút a párizsi versenyről.
Barbara már többszörös magyar bajnok, a 2003-as kölni Európa bajnokságon I. helyezését, és a 2004-es párizsi testfestő világbajnokságon I. helyezését ért el. Az eddigi és az idei világbajnoki címével elmondhatja magáról, hogy már mindent megnyert, amit lehetett. 

- Másfél évvel korábban elkezdtem készülni, ki kellett gondolni a témát, megtervezni a koncepciót. Tökéletes műalkotást szerettem volna megalkotni. A testfestésnél nem volt adott a téma, így mindenki a fantáziájára bízhatta művét.
Párizsból indultam ki, valami nagyon franciás és kifinomult dolgot akartam témának. Szép lassan állt össze. A modellem testére a Moulin Rouge-t festettem, a hajkompozícióba pedig az Eiffel torony került, Párizs híres nevezetességei. Úgy álltam ehhez a világbajnoksághoz, hogy meg fogom nyerni, és ezért mindent meg is tettem. Monumentális és művészien kifinomult alkotással akartam a világ elé állni – mondta el Barbara.
Minden egyes apró részletet Barbara saját maga talált ki, a ruhát ő tervezte, minden egyes kis apró kristályt ő ragasztott fel a díszekre és a cipőre is. A modellről is konkrét elképzelése volt, egyszer egy parfüméria katalógusát kinyitva pillantotta meg azt az arcot, amilyet megálmodott és meg is szerezte a lányt modelljének.
Barbara már mindent elért a versenyzés terén, így nem tervezi, hogy a jövőben elindulna. Célja, hogy a sminkelést egy magasabb szintre emelje, nagyon fontos számára a kreatív és egyedi alkotás, saját stílusa van, amit szeretne, ha minél többen megismernének. A smink számára olyan, mint egy művészeti ág, a festményekhez hasonlítja, elképzelhető, hogy egyszer a sminkekből is rendeznek kiállítást. Nagyon örülne, ha egyszer Lady Gaga a kezei közé kerülne, rajta kiélhetné magát, nagyon sok extrém dolgot lehetne vele megvalósítani.
Barbara további munkái megtekinthetőek a http://www.dudasbarbara.hu/ oldalon. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése